En drøm om vækkelse (Amy Lee Kemp)

Apostlenes Gerninger kapitel 2 v2 – 4
Og med ét kom der fra himlen en lyd som af et kraftigt vindstød, og den fyldte hele huset, hvor de sad. Og tunger som af ild viste sig for dem, fordelte sig og satte sig på hver enkelt af dem. Da blev de alle fyldt af Helligånden.

“Tidligt i morges besøgte Herren mig med en drøm og et budskab til Kristi legeme i Danmark. Jeg drømte, at vi samledes for at bede og tilbede for vækkelse i Danmark. Vi var i et meget stort rum, ligesom en konferencesal. Folkene sad bagerst i lokalet og observerede, da gudstjenesten begyndte. En mand og hans hustru ledte gudstjenesten. Jeg løb bagerst i lokalet og inviterede folk til at komme frem og lade os samles som én og tilbede Jesus. Folk gik langsomt frem til fronten. Men lidt efter lidt vendte de tilbage til deres pladser. Jeg så, at folk var uengagerede, ligesom at se en koncert. Jeg løb til siden af platformen og gjorde tegn til manden, der ledte. Jeg sagde, tag hurtigt din akustiske guitar! Syng Jesus elsker mig! Da han gik over for at skifte fra den elektriske guitar til den akustiske guitar, kiggede jeg ud på folkene og så, at rummet var fyldt. Der var hundreder og hundreder af mennesker. Denne drøm har virkelig rørt mit hjerte. Kristi legeme i Danmark hungrer efter vækkelse, og har bare brug for en påmindelse om Jesu kærlighed. Jeg beder: Far sender vækkelse i Jesu navn. Væk folket til Jesu evangelium. Jesus har betalt den fulde pris for menneskehedens forløsning. Vis dit folk, at du ikke giver dom, men nåde. Udgyd din ånd som i Apostlenes Gerninger, som du har lovet, og send vækkelse nu for Jesu skyld.

Af Amy Lee Kemp, som besøger City Kirken søndag d. 12 november.

REFLEKSION

• Har du brug for en påmindelse om Jesu kærlighed?
  • Har du grebet Guds nåde?
  • Er du åben for Helligåndens virke i dit liv?

BØN

Kære Gud, tak fordi, du igen minder mig om det, som evangeliet handler om. Tak, at dit ord siger, at du ikke kom for at dømme, men for at frelse. Så jeg beder om, at du vil forny min tro, så jeg kan leve i den virkelighed som dit offer på korset har givet mig. Så kære Gud, udgyd din Ånd som i Apostlenes Gerninger og send vækkelse. FORNY DIN KIRKE i Jesu navn, AMEN.

Må Gud rigt velsigne dig, og velkommen til gudstjeneste på søndag kl. 11:00 i Kulturcentret i Taastrup, Poppel Allé nr. 12.

TEMA: HVORFOR KORSET?