Postkort

Nedenfor finder du nogle postkort som måske vækker til eftertanke.

Du er velkommen til at tage kontakt til City Kirken hvis du ønsker at tale med en anden person i fortrolighed om et af emnerne nedenfor, eller hvis der er andre ting du ønsker at tale om.

Når alt andet svigter

Når alt andet svigter… hvem vender du dig så til?

Hvem kan hjælpe, når alle dine forsvarsværker falder sammen?

Når vi rammes af sygdom, tab eller anden lidelse, så hjælper det ikke meget at have penge på kontoen. Når livet nærmer sig sin afslutning, er det slet ikke det, der tæller.

Vi tror, at Jesus kom til verden for at genoprette fællesskabet med mennesker. Det gælder også for dig! Vi tror han gjorde det, fordi han har en tanke og en plan for dit liv. Vi tror Gud ønsker at være os nær — både når vi har succes og når livet er svært.

Døden er ikke afslutningen — det er begyndelsen på det evige liv. Hvor du skal tilbringe evigheden bestemmer du her i livet.

Gud har gjort det muligt, at vi kan tilbringe evigheden sammen med ham.

Alt hvad du skal gøre, er at tage imod Guds gave til dig gennem Jesus Kristus.

Gud er os inderligt nær, og han kan give os glæde og fred selv når omstændighederne er os imod.

Underlig tom indeni?

God familie, godt job, godt liv — og underlig tom indeni?

Er det sådan, du har det? Overvejer du, om det virkelig kan være livets mening, eller om der er noget mere?

Vi tror, at mennesker er skabt til at leve i fællesskab med Gud, og at vi aldrig bliver rigtigt tilfredse, før vi oplever Gud som en levende realitet i vore liv.

I City Kirken har vi ikke hurtige svar på alting, og vi møder også sygdom, sorg og lidelse. Men gennem det hele oplever vi, at Gud er sammen med os, og at han kan give glæde og fred, selv om omstændighederne går os imod.

Mit livs største udfordring

Mit livs største udfording er ikke at få succes på arbejdsmarkedet, at få min familie til at fungere eller at få økonomien til at hænge sammen. Det kan bestemt være udfordrende, men der er noget som udfordrer mig endnu mere:

“Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte, med hele dit liv og alle dine tanker” og “du skal elske din næste som dig selv” (Matt. 22, 37;39)

Det er mit livs største udfordring!

Nogle mener at kristendom er for dem, der ikke kan klare sit liv selv og derfor har brug for Gud, men sådan ser jeg det slet ikke.

At følge Guds ord og måle livet ud fra den standard, Jesus satte, er mit livs udfordring, mit livs inspiration og mit livs højeste mening.

Vorherre gav os den sunde fornuft

“Vorherre kan godt taale at ses paa med den sunde fornuft han gav os” (H.C. Andersen)

Kirken var aldrig tænkt som et sted hvor man skal aflevere hjernen i garderoben ved indgangen!

I City Kirken oplever vi Gud som en levende realitet i vore liv, men det betyder ikke, at vi har enkle svar på alting.

Vi forbeholder os ret til at undres og forundres over Guds værk i vore egne liv og i verden omkring os.

Vi tror, at Jesus kom til verden for at genoprette fællesskabet med mennesker. Det gælder både for dig og for mig.

Vi tror, han gjorde det, fordi han har en tanke og en plan for vore liv. Vi tror Gud ønsker at være os nær — både når vi har succes og når livet er svært.

Vi tror, du har et potentiale, som kun kan folde sig ud i livet med Gud, og vi tror, at kirken er et sted, hvor vi kan mødes, opmuntres og inspireres til at lære Gud endnu bedre at kende.

… en levende frikirke på Københavns vestegn