Jeg overlader det til dig

Salme 31:6 ”Mit liv er i dine hænder. Frels mig, Herre, min trofaste Gud.”

Ved prædikenen sidste søndag var et af de skriftsteder, der blev refereret til fra Salme 31, vers 6. Salmen, som er af Kong David, er en lang lovprisning af Gud, som er hans beskytter i krisetider. Jeg havde en israelsk ven med, som – ligesom jøderne i Berøa – kan lide at slå efter i skriften for at se, om det jeg siger nu også kan passe. Vi havde en længere snak om lige netop dette skriftsted efter gudstjenesten. Det er vendt tilbage til mig igen flere gange i løbet af de seneste dage, og min ven sendte mig en besked om, at nu havde han læst en jødisk bibelkommentar og han havde en masse interessant om det skriftsted, som han gerne ville dele med mig. Der er noget med det skriftsted…

Jeg må tilstå, at jeg er lidt travlt optaget for tiden. Både med menigheden på grund af sygdom i ledelsen, men også fordi, der er travlt i mit ”civile job”. Så, nogle gange kan tingene måske føles lidt uoverskuelige. Og jeg er sikkert ikke den eneste, der har det sådan. Jeg kender flere, som er pressede af den ene eller anden årsag; og i virkeligheden er det også et livsvilkår. Der er ingen mennesker, som går igennem livet uden modgang. Der er selvfølgelig grænser for, hvad vi kan overkomme. Men måden, vi overkommer modgang, er ikke uden betydning.

Nogle gange er det sundt og rigtigt at give slip og i bøn til Gud sige, ”Det her er mere, end jeg kan klare, du må finde en løsning.” Når David, som Gud i 1. Samuels Bog omtalte som en mand efter sit hjerte, ofte gjorde det, så skal min stolthed vel ikke stå i vejen for en lignende bøn til Gud, når det brænder på.

På søndag er der gudstjeneste i Taastrup Kulturcenter, Poppel Allé 12 i Taastrup. Det er Palle Flyger fra Dansk Europamission, som taler. Palle har gennem mange år arbejdet på at udbrede de gode nyheder om Jesus til muslimer, både i Mellemøsten og herhjemme – og personligt ser jeg frem til at høre, hvad han har at fortælle. Alle er velkomne!

Michael Rask Christensen

PS:

Husk at der er Salt & Light-relationsdag i Taastrup Kulturcenter den 27. april kl. 10:30 – 17:00

Tilmelding: kbhfamiliekirke.nanna@gmail.com senest den 19. april

Betaling: 210 kr. per deltager på MobilePay 26287, mrk. ”Relationsdag”.

Der er også undervisning i discipelskab om søndagen, den 28. april. Den første del af undervisningen vil samtidig være en del af gudstjenesten i City Kirken den dag. Gudstjenesten bliver derfor lidt anderledes end sædvanligt, men bestemt ikke mindre interessant. Programmet for søndagen er her.