”Guds hjælp, Folkets kærlighed, Danmarks styrke”

Vi har i denne uge fejret Dronningens fødselsdag med flag, fællessang og musik.

Dronning Margrethe blev udråbt som dronning den 15. januar 1972, og valgte da at hendes valgsprog skulle være: ”Guds hjælp, Folkets kærlighed, Danmarks styrke”.

Vi kender Dronning Margrethe som en dronning der regner med Guds hjælp i det livskald der blev hendes. Hun elsker folket og folket elsker hende.

Det er dette vi har behov for som nation, at også vi hver enkelt igen begynder at regne med Guds hjælp og elske vor næste. Da vil det blive til Danmarks styrke, og vi vil som nation og enkeltmennesker i en endnu større grad rejse os, udfolde os, slippe kreativiteten løs.
“Gudsfrygt fører til visdom. Kun en tåbe foragter visdom og vejledning.” Ordsprogenes bog 1:7

Løsningen for vort land og i vort liv er ikke at vælge Gud fra, men at vælge Gud til og regne med Hans hjælp og vejledning.

Kirken har fået en påskehilsen fra Jette og Lyle Hall, som er de missionærer, kirken støtter i Afrika. Ud over hilsenen står der blandt andet:

“Kære venner og familie,

Der sker meget rundt omkring i verden med Coronavirus, og tingene ændrer sig næsten hver time. Dette er udfordrende tider. Lad dette være en tid med vækst i Herren, med vores familie og også med at ransage vores eget liv og besvare nogle af livets dybere spørgsmål.

Det officielle antal Covid-19 smittede her i Tanzania er 25 med et enkelt rapporteret dødsfald. Der er endnu ingen rapporter om virussen i vores område. Vi beder for at det ikke spreder sig i Afrika, som det har andre steder, især fordi de medicinske ressourcer her er så begrænsede. Sociale sammenkomster er suspenderet, og alle skoler har været lukket siden midten af ​​marts. Alle butikker i byen har sat spande og sæbe frem så man kan vaske hænder, som et forsøg på at stoppe spredningen af ​​virussen. Vi får dagligt sms’er fra sundhedsministeriet med forskellige opslysninger om forebyggelse af smittespredning.

Der har været en masseudvandring af udlændinge fra Tanzania i den sidste måneds tid på grund af Coronavirus-udbruddet, dog har en hel del missionærer besluttet at blive. Vi har det godt her indtil videre med de nødvendige forholdsregler, og jeg (Lyle) har nu tid til at arbejde på et par ting i huset, som jeg går ud fra, at mange andre også har gjort. Jeg har måttet aflyse og udsætte de rejser der var planlagt her i foråret.”

Læs det hele på https://mailchi.mp/918e610470dc/fanbelts-touch-rugby-and-a-summer-abroad-2718844 hvor det også er muligt at tilmelde sig deres nyhedsmails (klik på “Subscribe” i øverste venstre hjørne).