Gudstjenesten 15/3-2020

Det er en underlig tid, vi lige nu gennemlever. Det er lidt barokt at blive opfordret til at tjene hinanden ved ikke at være for meget sammen og risikere at bringe coronavirus videre! Men som efterfølgere af Jesus tjener vi gerne hinanden på mange måder, også på denne måde for en tid. Vi ved jo, at vi er i vores himmelske fars hånd, og at vi derfor ikke har noget at være bange for. Det er også i den bevidsthed, at vi får overskud til at tjene vores næste.

Lad os derfor være ivrige i bønnen for vores land, for dem, der er syge, og for hinanden, og dermed være med til at forkorte denne tid.

Om søndagen samles vi under normale omstændigheder til gudstjeneste i City Kirken. Det gør vi så ikke lige nu, men vi kan gøre noget, der ligner lidt: Sætte os derhjemme sammen og holde “mini-gudstjeneste” ved at lovsynge Gud og bede sammen. Spil evt. nogle kristne sange, du har eller kan finde på nettet. Leon Have Thomsen, som skulle have prædiket til gudstjenesten, har lagt sin prædiken på YouTube: https://youtu.be/gACCg764llA så vi ikke skal undvære den.

Menighedslejren den 17.-19. april er stadig under planlægning, men det er noget usikkert, om vi vil gennemføre den. Det kommer an på, hvordan billedet ser ud til den tid mht. corona-virus. Hvis der stadig er smitterisiko, vil vi ikke samles så mange mennesker tæt under samme tag i en weekend. Men hvis situationen tillader det, vil det være alletiders at være sammen på menighedslejr igen! Aht. planlægningen er det vigtigt, at man tilmelder sig allerede nu; der skal ikke betales før det er afgjort, om lejren bliver til noget. Det sker på sidste tilmeldingsdato, den 5. april. Se alt om lejren på: City Kirkens menighedslejr 2020 og tilmeld dig der.