Menighedsledelsesmøde nr. 2 i april, 2008

På menighedsledelsens ordinære “sidste-tirsdag-i-måneden”-møde i april var der flere nyheder:

Vi har en kandidat til posten som kasserer! Lise Jørgensen har sagt ja til tjansen, og er ved at blive sat ind i arbejdsgangene. Nu er det jo menighedsmødet, der vælger en kasserer, så der vil snart komme en indkaldelse ud med dette vigtige punkt.

Lyle og Jette Hall har fundet en ny ramme for det arbejde, de brænder for i Afrika. De går ind i et samarbejde med en afrikansk organisation, der hedder Pro Christo, og som har en vision, der meget ligner den, som Lyle og Jette tog afsted på. Missionsgruppen og menighedsledelsen er enige om at fortsætte med at støtte dem som hidtil, men nu i den nye ramme.

Vi havde også den årlige samtale mellem menighedsledelsen og tjenestelederen for det kreative område, Arne Gertsen. Det er en anledning til at snakke om de forskellige problemer, der er i arbejdet, og drøfte ændringer og nye initiativer. Der er mange ideer til, hvad man også kunne gøre – men desværre tager det jo ofte noget længere tid at føre end idé ud i livet end at få den! Området udvikler sig stille og roligt, og vi glæder os over, at der nu er stablet en lille dramagruppe på benene.

Vi følger på hvert møde op på lokalesituationen. Vi er stadig i gang med at skitsere et projekt på en del af den ledige grund på den anden side af Ahornvej. Det går langsomt fremad, der er mange ting at afklare både fra vores side og fra kommunens.

Et andet vigtigt emne, vi har taget hul på, er en drøftelse af visionen. Vi tror, at vi både som menighedsledelse og som menighed har brug for at holde os målet for øje. Jeg kan kun opfordre til, at man grunder lidt over den missionserklæring og de værdier, der hænger i en pæn ramme i gangen på Ahornvej!

En tanke om “Menighedsledelsesmøde nr. 2 i april, 2008”

1. Tak for nogle fine og illustrative referater af jeres møder. Det er rart at kunne følge lidt med fra sidelinien i hvad der sker. k.h. Jane

Der er lukket for kommentarer.