En hjælpende hånd

Har du nogensinde følt, at nogen var i en håbløs situation? Folk med udfordringer, problematikker som er svære at overskue, eller som står i fastlåste ting som bare er gået i hårdknude. Det kan hurtigt sætte tanker i gang som ”hvordan skal det dog gå” eller ”det bliver aldrig bedre”. Men Galaterne 6 v9 siger: Lad os ikke blive trætte af at gøre det, som er ret; vi skal til sin tid høste, blot vi ikke giver op.

Gud ønsker at bruge dig til at bringe tro, håb, helbredelse, visdom, Gudsnærvær, ja de gode nyheder til dem uden håb, dem, som har brug for en hjælpende hånd. Når du selv går igennem svære tider eller du tænker tilbage på tider, da du havde det svært, hvilke erfaringer lærte du da i livets skole? Erfaringer, som du nu kan give videre. Alle kristne er missionærer, alle kan lytte til en anden, række en hjælpende hånd eller åbne sit hjem for en, som står alene.

Den tid, som du har på jorden, har eet formål: At gøre Guds vilje. Med andre ord, så tænk på, hvor eller for hvem du kan gøre en forskel. For hvem kunne du bringe lidt lys ind i en mørk tid? At gøre kærligheden konkret er en spændende mission, som alle kan deltage i. Hvem tror du, at Gud vil have dig til at fokusere din tid og dine kræfter på? Det er en overvejelse, som kan gøre kristenlivet meget spændende og værdifuldt. Kan Gud bruge dit liv og dine erfaringer til hjælp for en anden? JA, også i den grad, for du er den bedste til at kunne forstå en anden, som nu står i en svær situation.

Refleksion

• Hvad er de vigtigste lektier, som du lærte og kan give videre fra svære tider i dit liv?
  • Hvordan var det dengang at få hjælp af andre, eller oplevelsen af at stå alene?
  • Hvor og hvordan kunne du, med din erfaring, gøre en konkret forskel for en anden?

Bøn
Kære Gud, tak at du aldrig så mig som håbløs, tak at der aldrig er noget i mit liv, som er for stort eller for meget for dig. Hjælp mig til at forstå, at min skrøbelighed og mine svære erfaringer herigennem kan hjælpe en anden i en lignende situation. AMEN

Kære City Kirke, på søndag holder vi gudstjeneste i Glumsø. Som kirke tager vi på udflugt, hvor vi starter med at holde gudstjeneste kl. 11:00. Herefter spiser vi en let frokost sammen, som Dorte har forberedt, hvorefter vi tager ned til et meget smukt naturområde. Bagefter vil der blive serveret kaffe og kage.
Lad os hjælpe hinanden med kørelejlighed, så alle kan være med.

ADRESSEN ER: Østergårdsvej 25, 4170 Glumsø.

Vel mødt, kærlig hilsen