Håb for i dag – håb for i morgen – håb for altid

Rom 8 v11: Når hans ånd, han, som oprejste Jesus fra de døde, bor i jer, skal han, som oprejste Kristus fra de døde, også gøre jeres dødelige legemer levende ved sin ånd, som bor i jer.

Som kristne lever vi med det håb, at vi skal leve for evigt. Døden er ikke slutningen. Der er meget mere til historien!
Uanset hvor dårligt det ser ud her på jorden, så er det bare for et stykke tid. Når du har en tro på Jesus Kristus, så ved du, at du vil bruge billioner af år på den anden side af evigheden uden mere sorg, sygdom eller lidelse.

Men verset i Romerbrevet taler også om i dag. For den identitet som Guds egne børn har, indeholder stor kraft og åndelig velsignelse.
Helligånden, som oprejste Jesus fra de døde, skaber et helt nyt liv, i og for den person, som tager imod Jesus Kristus som sin personlige herre og frelser. Helligånden er Gud. Men mange mennesker har svært ved at forholde sig personligt til Helligånden. Ånden virker upersonlig. Men ligesom Jesus viste os i Det ny Testamente, hvordan vi kan leve et nyt liv i en brudt verden i fællesskab med ham, så gør Helligånden det også for os i dag. Han lever sit liv i os, så vi kan leve det ud i vores sammenhænge. Han kender os og ønsker, at vi skal kende ham. På den måde kan vi leve hver dag, under hans vejledning.
Han ønsker blot, at vi er åbne og ærlige med ham, så kan han komme os til hjælp og give os det vi behøver, gøre troen levende og give os styrken til at følge ham.

Reflektion

• Frelse i Jesus Kristus gør hele forskellen i evigheden. Men hvordan påvirker det så, hvordan du også lever dit liv på Jorden?
  • Hvad har du brug for at Helligånden gør i dit liv?
  • Hvilket håb du har igennem Kristus?

Bøn
Tak Gud for din hjælpende hånd, jeg beder dig om hjælp til at tage imod alt det, som du har til mig. Tak, at du ikke forventer andet af mig end at leve i den styrke. AMEN

Kære City Kirke, VELKOMMEN TIL DÅBS-GUDSTJENESTE på søndag kl. 11:00. Det foregår i Ishøj. Vi mødes ved Jægersøen foran Arken (ligesom vi plejer). Karin Rask har lovet at komme med kage, så vi opmuntrer alle til at tage kaffe/madkurv, en stol eller andet med så vi kan hygge os sammen bagefter.

Må Gud rigt velsigne dig og rigtig god weekend

Vi har også fået en indbydelse til kobberbryllup:

Kære alle i City Kirken

3 juli er vi 12½ år gift, vi skulle gerne møde jer denne dag, til vores kobberbryllup. Vi begynder kl. 15 med kaffe og kage. Bagefter skal vi sammen synge mange gammeldags sange. Vi holder det enkelt og alt skal foregå på Frederiksholmsvej 1 i Sengeløse udenfor. Hvis det er muligt, så tag din egen stol med, hver eneste er hjertelig velkommen.
Henning og Nelie Madsen