At være elsket eller elsket fordi, det er spørgsmålet?

Jeremias bog 31 v3
Med evig kærlighed har jeg elsket dig, derfor bevarer jeg min troskab mod dig.

Siden jeg var et lille barn, har jeg hørt jeg orderne neeeeej hvor er du dygtig, hvor er du god, det var flot. Det lyder måske meget godt, men i et samfund, som appellerer til vores præstationer, hvor man konstant bliver vurderet efter hvordan man klarer sig, melder spørgsmålet sig hurtigt: Jamen, hvad så hvis jeg ikke klarer mig så godt? Er jeg så stadig OK og holder de mon stadig af mig? Svære tider i livet, når troen bliver prøvet, eller hændelser, som bare ikke giver mening, rammer en, giver ofte tanker, om det der med Guds kærlighed nu også holder. Er der mon sket noget med mig, som har ændret på Guds tilgang til mig? Har jeg gjort noget, som har fået Gud til at sige “nu er det nok?”

Gud har et vidunderligt svar til os. Hvor lang er evigheden? Den stopper aldrig, og sådan er det også med Guds kærlighed. Du kan ikke få Gud til at holde op med at elske dig; han vil elske dig for evigt. Hans kærlighed er ikke baseret på, hvad du gør eller hvad du oplever, på trods af eller hvad du ikke oplever, at han gør. Det er baseret på, hvem han er. Gud er kærlighed, står der i 1. Joh. Brev 4 v8 og v16, det betyder, at alt, hvad Gud gør, tænker og siger, har sit udgangspunkt i kærlighed. Du kan lukke af eller vende ryggen til Guds kærlighed, du kan betvivle eller holde helt op med at tro på Guds kærlighed, men det vil stadig ikke ændre på det faktum, at GUD ELSKER DIG. Måske svarer det ikke på alle tilværelsens svære spørgsmål og mange udfordringer, men det fortæller os, at midt i det hele, så er der en, som aldrig vil slippe dig og altid vil bevare sin troskab mod dig.

Reflektion

• Hvorfor kan svære tider få en til at tvivle på Guds kærlighed?
  • Hvad tror du, forskellen er på menneskelig kærlighed og Guds kærlighed?
  • Hvad har du brug for, for at blive mere tryg i Guds kærlighed?

Bøn
Tak Gud, at du er helt anderledes end både mine erfaringer og den måde, som jeg tænker på. Der er så meget som kan få mig til at tvivle, så meget som er svært at forstå. Jeg beder dig derfor om hjælp til at kunne tage imod din kærlighed og stole på din trofasthed, som en gældende sandhed i mit liv. AMEN

Kære City Kirke, VELKOMMEN TIL GUDSTJENESTE på søndag kl. 11:00 i Kulturcentret i Taastrup, Poppel Allé nr. 12. Vi glæder os til at se dig.

Kærlig hilsen og rigtig god weekend

Kære alle i City Kirken

Lørdag d. 3 juli har vi været gift i 12½ år, vi skulle gerne møde jer på denne dag, til vores kobberbryllup. Vi begynder kl. 15:00, med kaffe og kage. Bagefter skal vi sammen synge mange gammeldags sange. Vi holder det enkelt og alt skal foregå på Frederiksholmsvej 1 i Sengeløse udenfor. Hvis det er muligt, så tag din egen stol med, hver eneste er hjertelig velkommen.

Henning og Nelie Madsen