Gud bruger alle mennesker, også dig

Hvis Gud kun brugte perfekte mennesker, ville der ikke ske noget, fordi perfekte mennesker ikke findes! Hvis du er villig til at blive brugt af Gud, vil han bruger dig, uanset hvem du er eller hvordan din historie har været. Din mission er ikke ændret. I bibelen læser vi om en mand, som hed Jonas. Han var en almindelig fyr, der ikke engang ville gøre, hvad Gud bad ham om at gøre. Alligevel gav Gud ham en ny chance og han gjorde, hvad han var blevet kaldt til.
Gud gav Jonas en opgave. Den var ikke enkelt, gå til Nineve og sig “Om fyrre dage vil Nineve blive ødelagt!” Jonas 3 v4. Denne enkle besked førte til en af ​​de største åndelige genoplivninger i historien. En enorm by vendte ydmygt sig mod Gud. Det er virkelig et større mirakel end at få Jonas ud af maven på en stor fisk. Gud brugte denne ufuldkommen, tilbageholdende profet til at føre en utrolig genoplivning. Gud var tålmodig med Jonas og opgav ham aldrig.
Bibelen siger: Herren er ikke sen til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener, men han har tålmodighed med jer, fordi han vil, at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse.  2. Peter 3 v9. Hvis du vågner op i morgen, betyder det, at Gud giver dig endnu en dag og endnu en mulighed, for at blive brugt at Gud. Så forvent at Gud vil bruge dig.

I 30 år har Gud brugt mennesker her i Citykirken og vi skylder, at sige er kæmpe tak til alle, der har været med og plante kirke, her på vestegnen. Alle slags mennesker, har været med til at gøre en forskel, med de gaver og den personlighed som Gud gav dem.

På søndag, vil vi fejre Guds trofasthed over Citykirken igennem 30 år. KOM og vær med. Vi oplever, at Gud stadig bruger Citykirken i dag, til at nå mennesker, så de/vi bliver mødt med hans store kærlighed, at liv og relationer bliver genoprettet på forskelligt måde. Guds mission er stadig den samme, Gud elsker og ser værdien i alle mennesker i dig og i mig.

Bøn
Tak Gud, at du greb ind i midt liv, tak for din kærlighed, din omsorg og trofasthed. Tak at jeg altid kan komme til dig, med alting, fordi jeg ved, at du altid har tid og ønsker det bedste for mig. Tak at jeg må kalde dig min far, for jeg er dit barn og tak at du har lovet at være med mig alle dage også i dag. Tak også at du har kaldet mig, med et formål, at der er mening med min eksistens.

I Jesus navn amen

Ef. 2 v10 For hans værk er vi, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i.

Velkommen til Gudstjeneste på søndag d. 16/8 kl. 11:00. Taastrup Kulturcenter, Poppel Allé 12, i Taastrup. Temaet er ”VARIG GLÆDE”