Det handler om Jesus

2 Kor. 4 v5 For vi prædiker ikke os selv, men Jesus Kristus som Herren

I Kristus alene findes mit håb, han er mit lys, min styrke, min sang, min hjørnesten og faste grund. Igennem de voldsomste storme oplever jeg hans kærlighed og fred. Min trøster midt i frygten, ja, midt i det hele så tror jeg på Kristus som min klippe. Han blev menneske for min frelses skyld, men foragtet af dem, han kom for at redde, indtil de naglede ham til et kors, hvor Jesus døde i mit sted. For enhver synd blev lagt på ham og derfor lever jeg i tilgivelsen og frihedens nye liv. Der i den mørke grav lå verdens lys, men i en herlig morgen rejste han sig igen op af graven. Syndens og dødens forbandelse har derfor mistet sit greb om mig. For jeg er hans og han er min, købt med hans dyrebare blod. Ingen skyld i livet, ingen frygt i døden kan skille mig fra ham. Dette er Kristi opstandelses kraft i mig. Fra livets første skrig og til det sidste åndedrag har Jesus mig i sin hånd. Ingen mørkets magt eller menneskelig plan kan rive mig ud af hans hånd eller skille mig fra hans kærlighed. Indtil han vender tilbage eller kalder mig hjem, så vil jeg blive i troen på ham alene.

Derfor samles vi til opstandelsesfest på søndag, for at fejre hans sejr. Han alene er Herre og har givet os et levende HÅB. For i dag, for i morgen, for altid. Derfor –
Hvad I end gør i ord eller gerning, gør det alt sammen i Herren Jesu navn, og sig Gud Fader tak ved ham! Kol. 3 v17

REFLEKSION

  • På hvilke måde påvirker kulturen dig til at fokusere på dig selv?
  • Hvordan ville det se ud, hvis alt, hvad du gjorde i denne uge – som familiemedlem, ven, studerende, chef eller medarbejder – fik et nyt fokus på Jesus?
  • WWJD: Hvad ville Jesus gøre i dit sted i dag?

BØN

Tak Gud, at jeg kan få lov at tage blikket væk fra mig selv og se hen til dig. Du kender til det hele på godt og ondt. Du ved det fra personlig erfaring. Hjælp mig til at tro, at du alene er det håb og den fred, som kan fylde mit sind og hjerte med fred. Hjælp mig til at holde fast i din sandhed og til at leve i den. AMEN

 

Må Gud rigt velsigne dig, og velkommen til påskegudstjeneste på søndag kl. 11:00.
Kulturcentret i Taastrup, Poppel Allé nr. 12.

Tema: Den bedste dag

Kærlig hilsen
Michael Jensen

HUSK: Lørdag d. 23. april kl. 15:30: Mini-konference sammen med Familiekirken og David Hudson. Se denne indbydelse.