GODT NYTÅR – til alle

Ordspr. 16 v9: Menneskets hjerte udtænker dets vej, men Herren styrer dets skridt.

Sikke et år vi kommer fra, og hvad vil fremtiden dog byde på i 2022? Året 2021 lærte os, at man kan forsøge at planlægge mange ting, f.eks. den måde, man ønsker at leve eller være kirke på, men når virkeligheden møder en, ja så går det jo som bekendt ikke altid som præsten prædiker. Kun Gud kender til fremtiden, og midt i en noget usikker en af slagsen giver han os visdom, retning og styrke, som kan hjælpe os til at håndtere den.

Guds Ånd vil styrke dig

Du kan regne med Guds hjælp til at komme igennem svære tider, du er ikke alene og skal ikke på egen hånd forsøge at klare de svære udfordringer. At håndtere livsbetingelser er ikke baseret på viljestyrke alene, det er baseret på Guds kraft og tillid.

Zakarias 4:6 siger: Ikke ved magt, og ikke ved styrke, men ved min ånd, siger Hærskarers Herre!

Mit ønske for dig er, at du må opleve det i netop den situation, som du står i.

Guds ord vejleder dig

Bibelen er instruktionsbogen for livet. Jo mere du læser den, studerer, lærer udenad og mediterer over den, jo mere forståelse for Guds handlemåde og visdom får du. Da Josva skulle overtage ledelsen fra Moses og lede jøderne ind i det forjættede land, så talte Gud disse ord til ham: Denne lovbog skal du altid have på dine læber; du skal grunde på den dag og nat og omhyggeligt gøre alt, hvad der står i den; da vil det gå dig godt, da vil du have lykken med dig. Josva 1 v8. Mit ønske for dig er, at du må opleve Guds ord tale virkningsfuldt ind i dit liv og inspirere dig til at handle på det, på alle måder.

Guds folk til at støtte dig

Midt i lockdown, restriktioner og isolation er det fantastisk, at vi som kirke kan sige: Ingen behøver at være alene, ingen skal kæmpe alene. Prædikerens Bog 4 v12 siger: Den, der er alene, tvinges i knæ, men to kan holde stand. Tretvundet snor brister ikke så let. Med andre ord står der: “I dig selv er du ubeskyttet. Men med en ven kan du klare det værste. Når så Gud bliver en del af det fællesskab, så bliver styrken og holdbarheden i dit liv som et trestrenget reb, og det knækkes ikke så nemt”.

Mit ønske for dig er, at du i denne tid må opleve, at du kan række ud til fællesskabet og at fællesskabet må række ud til dig. Det lille fællesskab ved, hvornår du trænger til hjælp, hvornår du har det svært, og hvornår du har brug for en pause. Du kan dele dine tanker med det og I kan i fortrolighed bede sammen. De vil glæde sig sammen med dig og opmuntre dig midt i omstændighederne. Det er tid til at stoppe med at flyve solo og lære at stole på Helligånden, Guds ord og Guds folk.

• Hvordan har du brug for, at Helligånden virker i dit liv og styrker dig?
  • Hvordan kan du gøre Guds ord til en sammenhængende del af dit daglige liv, så du kan udnytte dets instruktion og visdom?
  • Hvilke mennesker kan du række ud til for at få støtte eller støtte dem?

BØN: Tak Gud for dit nærvær, din visdom og fællesskab, hjælp mig til at gøre brug af det hele i det nye år. AMEN

Må Gud velsigne dig med et rigtig godt nytår, vi mødes til ZOOM-gudstjeneste søndag d. 9 januar. kl. 11:00. Der vil blive sendt et link med næste fredagsmail, så du kan logge dig på. Du er også altid velkommen til at skrive eller ringe til mig på 60460380.