Har du noget på hjertet?

Ordspr. Bog 27 v19: Som vandet spejler ansigtet, sådan spejler hjertet mennesket.

Gud er en lidenskabelig Gud. Den eneste grund til, at du har følelser, er fordi du er skabt i hans billede. Gud er følelsesladet. Gud bliver ked af det når mennesker ignorerer ham, vælger ham fra og går deres egne veje. Men når han ser dig, bliver han begejstret, når du vælger at bruge tid med ham. I Åbenbaringsbogen 3 v20 står der: Se, jeg står ved døren og banker på; hører nogen mig og åbner døren, vil jeg gå ind til ham og holde måltid med ham og han med mig.

At lukke Gud ind i sit liv betyder, at Gud fylder ens liv en med glæde, tro og begejstring, men også med det, som bryder hans hjerte. Når du bruger tid sammen med Gud, bliver du mere som ham, fordi han fylder dig med sin Helligånd. For at komme tættere på Gud må du åbne dit hjerte for ham. Ordet “entusiasme” betyder på græsk inspireret og kommer fra ordet theos, der betyder “i Gud.” Jesus siger, at han har stået og banket på døren til dit liv. Det, han ønsker, er at komme ind i dit liv og skabe entusiasme og hjælpe dig med at bruge din lidenskab på en positiv måde. Men han er en gentleman, han vil ikke bryde døren ned, du skal åbne den.

Refleksion

• Hvad er du passioneret over?
  • Har du mistet passionen?
  • Hvad skete der?

BØN
Kære Gud, tak at du vil dele dit hjerte, dit liv og fællesskab med mig. Tak, at du banker på min dør; nu beder jeg om, at du vil give mig det mod, der skal til for at åbne mit liv for dig og finde ind til det, som du har lagt på mit hjerte. AMEN

Kære City Kirke, på søndag mødes vi igen til den forhåbentlig sidste Zoom-gudstjeneste. I ledelsen arbejder vi med en plan for, hvordan vi kan åbne op for vores fællesskab igen. Du vil derfor meget snart høre om, hvordan dette kan lade sig gøre. Hvis ikke smittetrykket stiger i Høje Taastrup kommune, så åbner Kulturcentret igen fra den 6. maj.

Må Gud rigt velsigne dig, vi ses på søndag til Zoom-gudstjeneste kl. 11:00 (du kan få linket ved at skrive til kirken på https://www.citykirken.dk/kontakt/kontaktformular). Rigtig god weekend!