Fredagsmail den 3/1-2020

Den 25. dec. 1939 holdt Kong George den VI sin juletale til det Britiske Imperium.
2. Verdenskrig var brudt ud.
Han citerer et digt af Minni Haskin, The Gate of the Year, skrevet i 1908.
I said to the man who stod at the Gate of the Year,
‘Give me a light that I may tread safely into the unknown.’
And he replied, ‘Go out into the darkness, and put your hand into the Hand of God.
That shall be better than light, and safer than a known way.’

“Jeg sagde til manden som stod ved årets port,
‘Giv mig lys så jeg trygt kan gå ind i det ukendte.’
Og han svarede : ‘Gå ud i mørket, og læg din Hånd i Guds Hånd.
Det er bedre end lys, og tryggere end en kendt vej.”
(Frit oversat.)

Vi ved ikke hvad det nye år kommer til at bringe, men det tryggeste sted at være, er at lægge sig i Guds hånd. Da vil vi se lys i mørket og være trygge under alle forhold!
Godt nyt år og tak for alt det vi var sammen om i det år, der er gået. Må Guds fred og velsignelse være i dit hjerte i 2020.

Søndag den 5. jan.: Morgenmad kl.10 i Kulturcenteret hvor alle er velkomne.
Gudstjeneste kl. 11. Per Eivind Stig taler.

Mandag den 6. jan. Evangelisk Alliance kl. 19.30 i Menighedshuset på Solsortevej 1, Erik Thomsen taler.
Onsdag den 8. jan. Evangelisk Alliance kl. 19.30 i Rønnevangskirken, Ellinor Stig taler.

Vi minder om at der igen er undervisningsaften i Huset på Ahornvej onsdag den 15. januar kl. 19-21. Leon Have Thomsen vil undervise om at være til velsignelse.

Med hilsen Ellinor Stig