Indsamlere og andre søges

Søndag 13. november er City Kirken koordinator for Dansk Flygtningehjælps indsamling i Albertslund. I den forbindelse er der behov for din hjælp til indsamlingen, enten som indsamler på en af ruterne eller med en af de andre praktiske opgaver på dagen.

Vi starter kl. 10.00 fra Albertslund Rådhus og slutter i Den Danske Bank med de fyldte bøtter.

Ruterne kan betjenes med 1-2 voksne – Børn skal altid følges med mindst en voksen og unge under 18 skal mindst gå 2 sammen.

Det er en fordel hvis du tilmelder dig, så vi kan se hvor mange der kommer: http://indsamling.flygtning.dk/account/signup
Vælg Albertslund som kommune i Region Hovedstaden.

Før arrangementet er der behov for nogle f.eks.til opsætning af plakater og som ambassadører f.eks. på gymnasier og skoler – for at skaffe indsamlere. De tilrettelagte ruter skal udskrives og gøres klar til dagen.

På dagen er der behov for nogle til at brygge kaffe til udleveringsstedet og nogle kagebagere til banken. I banken er der behov for hjælpere til tømning og optælling af indsamlingsbøtter.

Hvis du kan hjælpe med noget af det praktiske enten før eller på selve dagen eller hvis du har gode ideer, så skriv gerne en mail til kontor@citykirken.dk

Ved Landsindsamlingen i 2011 samler Dansk Flygtningehjælp ind til FLYGTNINGE I VERDENS BRÆNDPUNKTER.

Akut nødhjælp og langsigtede løsninger
Dansk Flygtningehjælp yder hjælp til mere end 1. million flygtninge og fordrevne i verdens brændpunkter. Vi arbejder med akut nødhjælp og langsigtede løsninger i 33 lande på tre kontinenter.

Hungersnød på Afrikas Horn
Dansk Flygtningehjælp leverer nødhjælp til 450.000 flygtninge og fordrevne på Afrikas Horn bl.a. måltider, vandforsyning og nødhjælpspakker med tæpper, presenninger og køkkengrej. Dansk Flygtningehjælp bygger også skoler og hospitaler og sørger for vandforsyning.

Flygtninge i Vestafrika
Dansk Flygtningehjælp arbejder i Vestafrika – et område præget af borgerkrig og konflikt. Bl.a. har vi oprettet flygtningelejr og sørget for vand og sanitet i Liberia, der har modtaget 130.000 flygtninge fra Elfenbenskysten. Dansk Flygtningehjælp etablerer også veje og broer, og hjælper lokale landsbyer med såsæd, redskaber og træning.

Du kan hjælpe – meld dig som indsamler
Det tager ca. 3 timer at samle ind, i gennemsnit kommer der ca. 1000 kr. i hver indsamlingsbøsse. For de penge kan vi udrette rigtig meget:

• Vi kan forsyne 500 flygtninge med rent vand i én måned i Liberia
  • Vi kan uddele mad til 1000 mennesker fra vores mobile suppekøkkener i Mogadishu
  • Vi kan uddele nødhjælpspakker til fire flygtningefamilier i Dadaab lejren, verdens største flygtningelejr