Bedste VEN

Johannes-evangeliet 15 v15: Jeg kalder jer venner

Wow. Hvem er vi, at skaberen af ​​himlen og jorden, Alfa og Omega, ville ønske et venskab med os? Det er helt fantastisk!
Hvad vil det egentligt sige at være ven med Gud?
Han kan kalde os sine venner, men anser du ham for at være din ven?

Nøglen til et venskab med Gud er at beslutte jeg for at tage imod Guds udstrakte hånd. Vil du være ven med Gud? Det vil sige, at du vælger Gud til, ligesom han vælger dig til. Venskab med Gud er som ethvert andet venskab – du skal give dig tid til det. Hvis du ikke får tid til dine menneskelige venner, er de så rigtig dine venner? Du giver dig tid til dine venner og investerer i deres venskab.

2 Mosebog 33 v11: Herren talte med Moses ansigt til ansigt, som det ene menneske taler med det andet.
Mange mennesker kender ikke Gud. De har ikke oplevet hans kærlighed, de ved ikke, hvorfor han gør, som han gør, af den simple grund at de ikke giver sig tid til at kende Gud. Gud er simpelthen for langt væk i deres liv. Gud talte ansigt til ansigt med Moses, så tætte var de. Venskaber har brug for opmærksomhed og prioritering. Her er, hvad Jesus siger om hans tilgang og praksis i sit venskab med dig:
Johannes-evangeliet 15 v13: Større kærlighed har ingen end den at sætte sit liv til for sine venner.

REFLEKSION

• Har du et venskab med Gud?
  • Har dine erfaringer med ”venner” indflydelse på dit venskab med Gud?
  • Hvad har du brug for, for at bygge et tillidsfuldt venskab med Gud?

BØN
Tak, Gud, at jeg kan komme til dig. Jeg beder om, at min tillid til, at du også vil være min ven, må vokse, og at jeg må stole på, at du aldrig vil slippe eller forlade mig, men at du er med mig alle dage. Jeg ønsker at lægger alt ned for dig, mine drømme, ønsker, kampe, vrede, fristelser, frygt, forvirring og hjertesorg. AMEN

Må Gud rigt velsigne dig, og velkommen til gudstjeneste på søndag kl. 11:00 på Ahornvej 3 i Taastrup.

TEMA: KOM OG DRIK

Michael Jensen

Se hele sommerens program her: Sommer i City Kirken. Se også invitationen til vores kampagne med Peter Gammons d. 9-11. september.

19. august 2. september- åbent hus
Vi hygger og griller sammen med vores venner i FAMILIEKIRKEN. Tag selv kød og drikkevarer med, så sørger vi for resten. Åbent fra kl. 17:00 på Ahornvej 3 i Taastrup.