Tid til at mærke efter

Prædikerens bog 5 v19:
De skal ikke altid tænke på deres levedage, for Gud giver dem glæde i hjertet.

Glæde er ofte målt på baggrund af noget andet. Hvad der lykkes, opnås eller bliver givet. Den slags glæde er betinget og kan komme og gå. Gud er ikke afhængig af omstændigheder, han giver os ikke på baggrund af anstrengelser, men han har allerede lagt noget ned i dit hjerte, nemlig evnen til at kunne glæde dig. Hemmeligheden bag glæden er at lære at nyde det, som Gud allerede har givet dig. Det er en gave fra Gud.

I stedet for at blive ved med at gribe efter mere, så vær opmærksom på, hvad du har nu. Åbn dine øjne og værdsæt det, Gud allerede har givet dig, og nyd det, du har.

Du kan spørge dig selv: “Hvad er det, som jeg ikke nyder lige nu?” De fleste af os kommer ind i det, jeg kalder “når og derefter”, ved at tænke: “Altså, når eller hvis det her sker, så vil jeg blive glad.”

En dag tog jeg mig selv i at bruge 20 minutter på at iagttage et pindsvin og en kat i vores have. Det var vældigt underholdende og helt gratis. Bagefter kunne jeg tydeligt mærke glæden i mit hjerte.

Jeg ved ikke, hvad der gør dig glad, men jeg ved, at du har evne til at blive det.
Er det tid til at stoppe lidt op og mærke den glæde, som Gud har lagt ned i dit hjerte?
Jeg tror, at det gælder for alle mennesker, men det er de færreste som ved, at det kommer fra Gud.

REFLEKSION

• Hvad har Gud velsignet dig med, som du endnu ikke har nydt fuldt ud?
  • Hvad venter du på for at blive glad?
  • Hvornår har du sidst mærket glæden i dit hjerte?

BØN
Kære Gud, tak at der er mere til øjet og øret, end som jeg oplever tilværelsen her og nu. Jeg beder om, at du vil vise mig alt det, som kan bringe glæde frem i mit hjerte. Hjælp mig med at finde glæden i små ting, så jeg kan finde det, som jeg søger. Så jeg beder om, at jeg må lære at se et lykkeligt liv i alle dets uendelige varianter. AMEN

På søndag d. 31. juli fejrer vi dåb i City Kirken.
Vi mødes på Ishøj strand og holder dåbsgudstjeneste Kl. 11:00 foran ARKEN, ved ”JÆGERSØEN”.

Vi opmuntrer alle til at tage kaffe / forfriskninger med, samt tæpper og standstole, så vi kan få en hyggelig formiddag sammen. Vel mødt!

Se hele sommerens program her: Sommer i City Kirken