Vision

Ordspr. 29 v18: Uden syner er et folk ladt i stikken.

Hvorfor er et syn er så vigtigt i ens liv?

Fordi “hvor der ikke er noget syn, går folket til grunde.” Så enkelt er det, det er vigtigt at have en klar vision om Guds hensigt med ens liv, for uden Guds vision er der ubeslutsomhed og det er svært at finde retning. Med andre ord, en person, der er i tvivl, tænker på to forskellige ting på samme tid og kan have svært ved at beslutte sig for noget.

Uden Guds vision for din fremtid kan du vandre igennem livet uden noget mål, formål eller mening, og livet kan blive som en tilfældighed.

Uden vision kan du gå glip af muligheder og får ikke det bedste ud af det, du har fået af Gud. Du er kaldet til at forvalte dit liv, men du kan ende med at gå rundt i splittelse og forvirring over livet. Hvis du ikke forstår Guds vision for dit liv, kan det også gøre dig sårbar over for andre, der vil styre dig mod det, de tror eller antager, at dit formål er – eller deres.

Kun Gud kan fortælle dig dit formål, fordi han skabte dig specifikt og unikt for at udleve det. Uden Guds vision er der kollision, det er ligesom en kofanger på biltur, hvor man bare bliver ved med at blive ramt fra alle sider. Uden Guds klare retning for dit liv vil du uundgåeligt havne i en blindgyde.

At få Guds vision for dit liv kræver bøn, omhyggelig eftertanke og en stille indsats for at høre Guds stemme. Det kan også være en rigtigt god idé at lytte til et godt råd, før man tager en beslutning. Resultatet bliver at se tingene klart, med øjne af tro snarere end øjne af tvivl og frygt. Når din tro bliver vejledt af Guds vilje, får du en klarere forståelse af, hvordan du kan gå videre med dit formål her i livet. Det samme gælder for en kirke.

REFLEKSION

• Hvad tror du, Guds vision er for dit liv?
  • Hvis du så din nuværende situation gennem troens øjne frem for frygt, hvad ville du så ændre?
  • Hvad betyder din vision for din delagtighed i kirken?

BØN

Tak, Gud, at mit liv har formål og mening. Tak, at min eksistens ikke bare er en tilfældighed, men har eksisteret i dine tanker fra evighed af. Nu beder jeg om, at du vil hjælpe mig til at være stille, så jeg kan høre din stemme og finde ind i din retning for mit liv. Tak, at jeg også må være en del i den konstruktion, hvormed du bygger din kirke. AMEN

Må Gud rigt velsigne dig, og velkommen til gudstjeneste på søndag kl. 11:00.
Kulturcentret i Taastrup, Poppel Allé nr. 12.

Michael Jensen

P.S.: Vi holder bedemøde, særligt for kirkens situation, på Ahornvej lørdag d. 12. februar kl. 10:00.