En ærlig samtale!

(Bemærk: Vi mødes i Kulturcentret i Taastrup til gudstjeneste på søndag, hvor vi skal have mundbind på, undtagen når vi sidder ned.)

“Den, der følger mig, kommer ikke til at vandre i mørket, men får livets lys.” Joh. 8 v12

Det kan lyder som en selvmodsigelse at sige: Jeg stoler på Gud, men jeg har det svært. Ærlighed afslører faktisk en dyb tro. For det første fortæller det, at man holder fast på sin tro på Gud. For det andet, at man tror på, at Gud vil lytte til ens bøn. For det tredje troen på, at man kan fortælle Gud alt, hvad man tænker og føler, uden at det skader forholdet.

En har sagt: “Tvivl aldrig i mørket på, hvad Gud fortalte dig i lyset.”

Der er tider, hvor troen bliver sat på prøve, og hvor det at stole tålmodigt på Guds løfter og ikke ens følelser bliver udfordret. Igennem disse tider er det, at Gud tager dig til et dybere niveau af din tro. En relation, som er baseret på tillid, står fast midt i uvejret.

Omstændighederne ændrer ikke Guds karakter. Gud er stadig den samme og han er stadig for dig, selv når du ikke mærker det og det trækker ud med gennembruddet.

Verset i Johannesevangeliet 8 fortæller os, at vi ikke er glemt, men at vi midt i mørke tider har et lys at holde fast i. Lyset er JESUS KRISTUS og midt i mørket kan vi søge ham og opleve, at hans lys skinner for os. Hver dag kan du vælge at stole på Gud og hans løfter til dig. Du kan også fortælle ham præcis, hvordan du har det, selv når dine følelser og omstændigheder fortæller dig det modsatte.

REFLEKSION

• Hvornår har du sidst haft en ærlig samtale med Gud?
  • Hvad er din udfordring i at stole på Gud, når dine følelser og omstændigheder fortæller dig det modsatte?
  • Har du prøvet at lave en liste over alle de ting, du ved er sande om Gud og mindet dig om hans løfter til dig.

BØN

Tak Gud, at du altid lytter og at jeg ikke skal passe på med, hvad jeg går rundt og tænker. Tak at du forstår mig bedre end nogen anden, selv når jeg tvivler på dig. Nu beder jeg om, at jeg i endnu større grad må opleve det lys, som du taler om i dit ord. Hjælp mig til at stole på din sandhed og holde fast i dine løfter. Tak at du tror på mig, selv om jeg har svært ved at tro på dig. AMEN

Må Gud velsigne dig, og velkommen til gudstjeneste på søndag kl. 11:00. Vi kan igen mødes i Kulturcentret i Taastrup, hvor vi skal have mundbind på, undtagen når vi sidder ned. Temaet vil være: LEVENDE TRO.

Vi har også en rigtig god mulighed for at mødes til “Åben Himmel” – møde i Rønnevang Kirke i Taastrup lørdag den 15/1 kl. 15:0017:00. Det er på Taastrup Hovedgade 150 i Taastrup, og City Kirken medvirker. Indbydelsen er her: Evangelisk Alliance – Åben Himmel.