Ny garderobe

Ef. 4 v24: Iføre jer det nye menneske, skabt i Guds billede med sandhedens retfærdighed og fromhed.

Vi elsker når Bibelen taler om, at mennesker kan få en ny start. Men den nye start eller begyndelse på tilværelsen som menneske, griber ind i både din personlighed og adfærd. Du former dit nye jeg igennem dine vaner gennem din tid i Guds ord, din tid i fællesskab med andre mennesker og den måde, du møder dine omstændigheder på. Alle tre er uundværlige for ens udvikling, både socialt og åndeligt.

Hvorfor? (Tak for det spørgsmål!) Fordi ægte åndelig modenhed handler om at lære at elske som Jesus og lade hans sandhed komme til udtryk i ens sammenhænge.
Husk, at det kristne liv handler om at vise kærlighed til Gud, en selv og til andre mennesker. Markus Ev, 12 v30 – 31 ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke.‹ Dernæst kommer: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹
I kirken er vi som en sammenbragt familie. Forskellige generationer, sociale baggrunde og kulturer. Dette fællesskab er en fantastisk mulighed for at prøve det nye menneske af. Lever jeg i sandheden, handler jeg retfærdigt og bevarer jeg fromheden (renheden)?
Dette kan godt være en udfordring, for ingen er perfekte.

Refleksion

• Hvilke udfordringer ser du personligt i den ovenstående tekst?
  • Hvordan har Gud brugt andre mennesker til at hjælpe dig med at vokse i åndelig modenhed?
  • På hvilke måder hjælper det dig at kende Jesus, til at leve som et nyt menneske?

Bøn
Kære Gud, tak at du giver mulighed for en ny start. Jeg beder dig om hjælp til at frigøre mig fra gamle vaner og mønstre, og om mod og styrke til at leve i din sandhed, som et helt nyt menneske. Tak, at jeg kan være en del af et uperfekt fællesskab, hvor vi kan samles om dig, som er helt perfekt. AMEN

Kære City Kirke, VELKOMMEN TIL GUDSTJENESTE på søndag kl. 11:00 i Kulturcentret i Taastrup, Poppel Allé nr. 12. Vi glæder os til at se dig. Du har også mulighed for at tage med en klynge op til Anna Bolvigs sommerhus. For mere info, se på City Kirkens Facebook eller også er du velkommen til at ringe til hende.

Kærlig hilsen og rigtig god weekend,