Guds dybe bevæggrund

Gud, som skabte hele universet, menneskeheden og dig og mig, gjorde det fordi han elsker os. Om vi har dårlige dage eller gode dage, om vi kan føle hans kærlighed eller ikke, eller om du fortjener hans kærlighed eller ej.

Korset er derfor lig med Guds kærlighed til os mennesker. Da Jesus strakte armene ud på korset, gjorde han det i kærlighed til os. Det var hans valg at give sit liv, så fællesskabet kunne genoprettes. Fællesskabet med os betød og betyder alt for Gud.

Hvordan andre mennesker ser på dig, eller hvad dit selvværd fortæller dig, kan gøre det svært at tro på, at Gud elsker dig på trods? Denne afmagt kender de fleste af os.
Men Gud er over alle disse ting, han ser dig og elsker dig som du er lige nu.
At acceptere Guds kærlighed handler derfor om at se bort fra sig selv og over på Gud og hvad han valgte at gøre for dig. Det er påskens budskab. At enhver, der tror på Jesus, ikke vil fortabes, men have evigt liv i fællesskab med Gud nu og i himmelen.

Guds tanke er tydelig igennem hele Bibelen, hans frelsesplan kan læses fra start til slut:

1. Mosebog 3 v15 peger på korsets triumf. – Salme 22 v1 peger på det der skete, da Jesus tog synden på sig. – Esajas 53 v4–10 peger på Jesu lidelse og stedfortrædende død. Hoseas 6 v2 peger på opstandelsen. – Joh Ev 11 v25 peger på opstandelsens håb. Endelig viser versene i Åb. 1 v17–18 Jesu endelige triumf.

Prøv at læse 1 Kor. 15 og vær selv en del af denne fantastiske glæde.

Refleksion

• Kan du et øjeblik slippe fokus på dig selv?
  • Kan du acceptere Gud kærlighed til dig, som du er?
  • Kan du i tillid tid hans kærlighed acceptere Jesus som din Herre og Frelser?

Kære Gud, jeg ønsker ægte, dyb og vedvarende tro på dig. Jeg har brug for din tilgivelse og fællesskab. Tak fordi du elskede mig så meget, at du sendte Jesus for at dø for mine synder, så jeg kan tilgives og vi kan dele livet sammen. Hjælp mig til at holde fast i min tro i de svære dage. AMEN

Kære kirke, vi ville have ønsket at kunne fejre påske sammen. Men grundet det høje smittetryk ser vi det desværre ikke muligt. Lige så snart det skønnes forsvarligt, vil vi have en udendørs gudstjeneste.

Derfor mødes vi igen på Zoom på søndag kl. 11:00 og fejrer Jesu opstandelse. (Du kan få linket ved at skrive til kirken på https://www.citykirken.dk/kontakt/kontaktformular.) Vi vil dele nadver, så gør klar til det også. Rigtig god påske til jer alle!