Palmesøndag gudstjeneste

Velkommen til endnu en “Gør-det-selv” gudstjeneste i City Kirken!

Nedenfor kan du finde elementer du kan bruge til at stykke din egen gudstjeneste sammen med.

Det er naturligvis ikke helt det samme som når vi mødes fysisk — men i dag har du trods alt mulighed for både at se og “møde” både familen Gertsen og Michael Jensen (som ellers var på talerlisten i dag også).

Indledning

Først et par ord til indledning:

Lars og Marlene har sammen med Rebekka og Samuel lavet et videoklip hvor de synger to sange, “Pris Herren, for han er god” og “Strømme af nåde”, og beder Fader Vor.

Syng med på klippet herunder og vær med i bønnen også:

Klaus Laursen (som vi tidligere har haft besøg af i City Kirken) har indtalt de læsninger, der denne palmesøndag normalt ville blive brugt i mange folkekirker. Det er tre korte klip (ca 3 min i alt).

Brug gerne lidt tid på ikke bare at lytte til teksten, men sid også et øjeblik i stilhed og reflekter over indholdet og budskabet:

(Klaus har iøvrigt en YouTube kanal, “Bibelen Live”, hvor han for tiden dagligt reciterer et kapitel af Markus evangeliet hver dag )

Tale, bøn og velsignelse

Lyt til Michael Jensens tale, og vær med i bønnen til slut:

Afslutning

Slut med at lytte til denne “gamle” sang med Kirk Franklin (fra 2011), som faktisk er super aktuel, og minder os om Guds godhed, og at en dag vil alt blive godt fordi Gud arbejder i vores verden:

Teksten er kan du se under videoen hvis du ser den i YouTube, og her er en oversættelse, linie for linie, til dansk:

Jeg dedikerer denne sang til recession,
depression og arbejdsløshed.
Denne sang er til dig.

Idag er en ny dag, men der er intet solskin.
Intet andet end skyer, og der er mørkt i mit hjerte
og det føles som en kold nat.
Idag er en ny dag, men hvor er den blå himmel,
hvor er den kærlighed og glæde du lovede mig
du fortæller mig at alt er godt.

(Lad mig være ærlig)
Jeg gav næsten op, men en kraft, jeg ikke kan forklare,
faldt fra himlet ligesom en regnbyge nu.

(Når jeg tænker på hvor meget bedre det bliver, når det hele er overstået)
Jeg smiler, selvom jeg er såret, så se mig smile
Jeg ved Gud arbejder, så jeg smiler,
Selvom jeg har været her et stykke tid
så smiler jeg, smiler jeg…
det er så svært at kikke op når man er nede
men jeg ville hade hvis du opgav mig nu
Du ser så meget bedre (ud) når du smiler, så smil.