Venskab er en gave

Venskab er en gave.
Albert Camus (fransk forfatter 1913-1960) sagde:
“Gå ikke foran mig. Måske vil jeg ikke følge dig. Gå ikke bagved mig. Måske vil jeg ikke føre an. Gå ved siden af mig og vær blot min ven”.
Dette er bare så vigtigt i et venskab. Vær blot min ven! Vi kan tumle med så meget, og da er det ikke en masse ord vi behøver, men at nogen vover at være der sammen med os. Jesus siger til sine disciple: ”Jeg regner jer for mine venner”. Joh.15:14-15.
Han er også vor gode hyrde som leder os og omslutter os med sin kærlighed. Helligåndens opgave er at pege på Jesus. Det kan ske i menneskers liv når du er en ven! I Galaterbrevet kap. 5:6 siger Paulus: “Det eneste, der betyder noget, er den tro, der leves ud i kærlighed”.

Søndag den 23. februar kl. 11: Gudstjeneste. Per Eivind Stig taler.
Onsdag den 26. februar kl. 19-21 på Ahornvej 3 afsluttes menighedskurset.
Frank og Bettina Wiik underviser og emnet er: “Jeg vil leve mit liv som en lovsang til Gud”. Kom og vær med selv om du ikke har deltaget i kurset.

Nu kommer der snart brochurer til menighedslejr, men du kan allerede nu tilmelde dig til. Tilmelding på https://www.citykirken.dk/kontakt/tilmelding . Husk at skrive antal voksne og børn; og alder på børnene.
Lejren er 17-19. april og på Birkedal Lejrcenter. Mere info kommer senere.