Fra menighedsledelsen, november

November var måneden, hvor der skete noget mht. ungdomsmedarbejder, for vi har kunnet ansætte Simone! Det er der et separat indlæg om. Det er virkelig et godt skridt fremad og letter noget af presset på dem, der arbejder med MOG/SMOG og ungdoms-Alpha.

Indtil vi finder en ny præst til kirken, er det menighedsledelsen og et par andre, der løser de forskellige opgaver. Det har givet menighedsledelsens møder et lidt mere “praktisk” præg. Jeg vil ikke skrive her om alle de små ting, men vil bare nævne følgende:

Kollekten den 13/11 til flygtningene fra Mosul var på knapt 2000 kr. Hertil blev der lagt de 4000 kr, der var afsat i budgettet til “nødhjælpsindsamling”, så vi kunne sende knapt 6000 kr til Mission Øst til formålet.

Der er bestilt (og skulle snart komme!) 150 styk af Udfordringens juleavis, som vil blive delt ud af på gaden. Et godt initiativ fra Healing Rooms!

Teen Challenge Taastrup er ved at blive rigtig kendt kommunen, både blandt de hjemløse og på rådhuset. De er jo hver torsdag aften i Huset på Ahornvej. De får støtte til arbejdet fra forskellige fonde, foreninger, firmaer og private. Vi har lovet at hjælpe med 6.000 kr til at betale for ekstern revision af et af de regnskaber, de skal aflægge overfor en fond, der støtter arbejdet.

Vi har også besluttet at “slanke” opstillingen i salen i Huset på Ahornvej og fjerne nogle af de faste borde. Vi vil hellere bruge klapsammen-bordene, da det er mere fleksibelt. Som det er nu, kan det være svært at komme rundt på grund af de faste borde – klapsammen-bordene kan man dog tage væk, når de ikke er nødvendige. Det bliver snart effektueret – der har været lidt travlt siden mødet pga. ansættelsen af Simone. Der vil også blive gjort rent og vasket gulv lidt oftere her i vinterhalvåret. Selv om vi ikke har haft meget sne og sjap, kan det godt ses på gulvet, at det er vådt udenfor.