Fredagsmail den 21/9-2018

I dag vågnet jeg med dette citat i tankerne:

”Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin egen hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede, man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.”

Citat af K. E. Løgstrup

Vi i Citykirken er en del af et fællesskab, og det kan du også blive! I et fællesskab er det ikke ligegyldigt hvordan vi er over for hinanden. Vi kommunikerer med ord, kropssprog og ikke mindst attitude; den ånd vi bærer med os som er uden ord.

Jesus bad for sine disciple: “Jeg har vist dem, hvem du ( Gud, vor Far) er, og det vil jeg fortsætte med, for at den kærlighed, hvormed du har elsket mig, må være i dem, og jeg må være i dem.”

Lidt om det kommende program:

Søndag den 23. September: Gudstjeneste. Per Bækgaard taler.

Onsdag den 26. September: FORMIDDAGSTRÆF i Huset på Ahornvej 3. Kl.11-13

Vi synger salmer og sange, har god tid til fællesskab ved bordene og  spiser en let frokost sammen.

Kort indlæg.
Pris kr.30 som betales ved arrangementet.

Til din kalender og planlægning, se At være kirke i vor tid vedrørende minikonference i oktober.

Du er så hjertelig velkommen!

Med hilsen
Ellinor og Per Eivind Stig