Ny opgave til Claus Mester-Christensen

Claus Mester-Christensen har efter 5 år som præst i City Kirken valgt at søge nye udfordringer. Claus og Gina skal derfor desværre forlade City Kirken med udgangen af august måned.

Linkedin  200x200Claus har sagt ja til at løfte opgaven som landsleder for Alpha-kurserne i Danmark. Claus fortæller, at han besluttede sig for at søge stillingen efter at have læst opslaget, hvor bl.a. spørgsmålene: ”Brænder du for at mennesker må møde Jesus? Tænder du på at løfte Alpha til det næste niveau? Og betragter du dig selv som brobygger?” ramte ham og udfordrede ham til at træde ind i en ny tjeneste, som hjælper og udruster hele kirken i Danmark i mission.

Alpha er et introduktionskursus til den kristne tro. Alpha Danmark har kontor i Aarhus, og det betyder at Gina og Claus tager et nyt spring og sætter huset til salg med henblik på at flytte til Jylland i løbet af året.

Claus påbegynder den nye tjeneste nogle dage om ugen i Aarhus fra den 1. marts, men vi er glade for at han i en overgangsperiode frem til 1. september fortsætter med at arbejde og tjene med her i City Kirken. I denne periode vil Claus’ fokus derfor, i samarbejde med menighedsledelsen, være at overdrage opgaver til andre og at sikre kontinuitet, mens vi i City Kirken forbereder os og igangsætter “den næste epoke”. Menighedsledelsen begynder nu arbejdet med at finde og ansætte en ny præst, og der vil på årsmødet d. 30. marts blive anledning til at drøfte dette i hele menigheden.

Vi er naturligvis kede af at Gina og Claus forlader City Kirken og Sjælland — men vi glæder os over at vi kan være med til at sende dem som en slags missionærer til hele landet. Vi forventer naturligvis at vi kan bevare de gode relationer og tjeneste-fællesskabet, og vi planlægger til august at sende dem godt afsted ved en afskedsgudstjeneste.